انواع زیورالات طلا

انواع زیورالات طلا

خلاصه مطلب:

انواع زیورالات طلا را باید بشناسیم چون به ما امکان خرید و پوشش بهتری را به ما میدهد. ما میتوانیم بفهمیم کدام زیورالات را با کدام یک ست کنیم، چگونه از زیاده روی در پوشش زیورالات جلوگیری کنیم و اینکه کار برد هر یک از زیورالات طلا مانند انگشتر طلا یا گردنبند و پابند طلا کجاست. ما را این مقاله همراهی کنید تا دنیای زیورالات و جواهرات را برای خرید زیورالات طلا بهتر بشناسیم.

زیورالات طلا برای چه ساخته شدند؟

زیورآلات طلا از گذشته تا الان وسیله ای برای زیبایی مخصوصا در خانم ها بوده است. تنواع و مدل های زیادی از این لوازم تزئینی وجود دارد که هر شخصی با توجه به سلیقه خود از آن ها استفاده می کند. البته فرهنگ و دوران زندگی نیز در انتخاب زیورآلات نقش مهمی دارد، به این صورت که در گذشته از زیورآلاتی استفاده می شد که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. برخی دیگر از انواع آن ها نیز امروزه بیشتر استفاده می شود که در گذشته مرسوم نبوده اند. در ادامه بیشتر در مورد انواع زیورآلات طلایی صحبت خواهیم کرد.
زیورالات طلا یکی از انواع زیورالات هستند، زیورالات سنگی، زیورالات چوبی و جواهراتی که از نگین ها ساخته شده اند.( بدلیجات را در دسته زیورالات قرار نداده‌ایم ) که این دسته بندی از نظر جنس زیورالات بود.
اما همه زیورالات دسته بندی ریز تری دارند که انواع آنها را نشان میدهد.

گردنبند طلا:

انواع زیورالات طلا1

یکی از محبوب ترین و زیباترین انواع زیورآلات طلا که معمولا خانم ها از آن استفاده می کنند، گردنبند طلا است. البته برخی از انواع آن بیشتر مورد استفاده آقایان است. زنجیر و گردنبند روی گردن قرار گرفته و در مدل های کوتاه و بلند و دراز موجود هستند.
این نوع زیورآلات به صورت همراه با چرم و پارچه ای نیز تولید می شوند. برای انتخاب گردنبند، باید است به کوتاهی و بلندی گردن خود دقت کنید.
گردنبند زنانه طلا یکی از خریدهای مورد علاقه خانم هاست که بیشتر در مهمانی های رسمی و دوستانه خود از آن استفاده می کنند.

گوشواره طلا:

طبق شواهد تاریخی، گوشواره طلا، از زیورآلات محبوب میان باستانیان بوده است. همچنین در کشور هند نیز تنوع بسیاری داشته و مورد علاقه مردم آن هاست. اما امروزه از این زیورآلات بیشتر توسط خانم ها برای تزئین گوش و پر کردن فضای کناری گردن استفاده می شود. گوشواره از جنس طلا و به همراه نگین یا سنگ های گران قیمت یا معمولی ساخته می شود.
گوشواره به 4 صورت میخی و آویزان و بخیه ای و لاله گوشی قابل استفاده است. معمولا افرادی که به زیورآلات کوچک و ظریف تمایل دارند، بیشتر از گوشواره های میخی استفاده می کنند. گوشواره آویز، جلوه رسمی تری داشته و معمولا همراه با لباس مجلسی توسط خانم ها استفاده می شود.
گل گوش نیز نوعی گوشواره میخی است که مانند نگین یا زیورآلات طرح دار به گوش متصل می شود و حالتی ثابت دارد.

النگو طلا و دستبند طلا:

انواع زیورالات طلا2

دستبند بیشتر در بین النهرین، مصر باستان و چین مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه نه تنها خانم های مسن، بلکه بسیاری از خانم های جوان و نوجوان نیز به دستبند و النگو علاقه دارند و به عنوان اکسسوری اصلی خود به ان نگاه میکنند.
دستبند طلا و النگو طلا هر دو روی دست قرار گرفته و تفاوت هایی با هم دارند. دستبندها معمولا با یک گیره یا قفل باز و بسته می شوند. اما النگو مانند یک حلقه بزرگ است و دست داخل آن فرو می رود. برخی از انواع دستبند با جواهراتی تزئین شده و برخی از آن ها نیز ممکن است با یک انگشتر همراه باشند که با یک زنجیر به هم متصل شده اند که به آن تمیمه میگویند.

انگشتر طلا و حلقه ازدواج:

انگشتر طلا تنها یکی از انواع زیورآلات طلا و جواهرآلات نبوده است. ما انگشترها را فقط برای تزئیین و زیبایی دست هایمان یا به عنوان نمادی به کار نمی بریم. هر انگشتر طلا در کنار ارزش مالی و مادی خود، ارزش عاطفی و معنوی بسیاری دارد که به فرهنگ ها ارتباط دارد. در واقع انگشترها در کنار زیبایی و آراستگی که به دست ها می بخشند حامل معانی و پیام های فراوانی برای انسان ها هستند. بطور مثال آنها می توانند مانند حلقه ازدواج و نامزدی نماد عشق میان یک زوج یا صمیمت روابط روزمره ما با افراد مختلف باشند. به همین دلیل است که اهمیت انگشتر زندگی قابل ملاحظه است.

پابند طلا:

شیفته ، متعهد و وفادار از جمله تعریف های کلمه پابند است. که معانی بی ربط با معرفی این وسیله زینتی نیستند، پابند زنجیر یا بندی است که معمولا از جنس طلا، نقره، مهره، صدف و فلزات زینتی دیگر در مدل‌های متنوع ساخته شده است. و به مچ پا بسته می‌شود، البته به آن خلخال گفته می‌شود.
پابند طلا یک اکسسوری زیبا، پرطرفدار و مورد علاقه‌ی خانم‌هاست، از گذشته مورد توجه بوده، امروزه جنبه‌ی زینتی دارد و در حال حاضر خیلی از دختران و زنان از آن استفاده می‌کنند، عموما در فصل تابستان به همراه صندل و کفش‌های بندی پوشیده می‌شود.

پیرسینگ طلا:

پیرسینگ طلا از زیورآلاتی است که بیشتر روی بینی وگوش استفاده می شود اما پیرسینگ ناف، گونه، زبان . … نیز وجود دارند. برای استفاده از پیرسینگ معمولا غضروف بینی را مانند غضروف گوش سوراخ کرده تا گیره پیرسینگ درون آن قرار گیرد. و پیرسینگ طلا از نظر اینکه حساسیت کمی ایجاد میکنند یا حتی بدون حساسیت هستند بهترین گزینه برای استفاده اند. البته، استفاده این زیورآلات کمتر مرسوم است و در ایران عده زیادی از آن استفاده نمی کنند.

جمع بندی:

در ایم مقاله زیورطلا سعی کردیم تمام انواع زیورالات طلا را بشکافیم و توضیح بدهیم. دنیای زیورالات دنیای بزرگی است و محدود به همین موارد نمیشوند اما مهم ترین آنها بیان شد. اگر شما یه عاشق زیورالات هستید یا نظر و توصیه ای دارید حتما در کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

کامنت بگذارید

  1. اشکان میگوید:

    مرسی از مقاله عالیتون اما لیستتون میتونه کامل ترم باشه مثل نیم ست طلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *