ست کردن زیورالات طلا(13 قانون ترند پاییز 2020)

ست کردن زیورالات

خلاصه مطلب

جواهرات و زیورآلات همیشه بخش درخشان ولی فرعی پوشش به حساب می‌آیند. برای اینکه یک پوشش و ظاهر بی نظیر داشته باشید فقط به یک یا چند تکه زیورآلات نیاز دارید. یکی از مسائلی که در زمینه مد و فشن مطرح است نحوه ست کردن زیورآلات طلا با یکدیگر است تا از شلختگی یا سادگی جلوگیری کنیم.
ست کردن زیورالات طلا یا بدلیجات میتواند تنها با یک تکه کوچک تغییر و تفاوت اساسی ایجاد کند. راه آن هم ساده است؛ استفاده از چند تکه کوچک هماهنگ یا یک تکه بزرگ که متناسب با پوشش است. زیورآلات شکل‌ها و کیفیت‌های متفاوتی دارند و در رنگ ها، طراحی‌ها و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند. با استفاده از هر نوع زیور آلات شما می‌توانید مرکز توجه را در ظاهرتان تغییر دهید. در هر صورت مهم است که چند راهکار اساسی را در استفاده از انواع زیورآلات طلا رعایت کنید. ما در این مقاله به مهم ترین قانون هایی که به نحوه ست کردن زیورالات طلایی شما کمک میکند میپردازیم.

مطالب که در ادامه میخوانیم:

  1. ست جواهرات و زیورالات با لباس رسمی
  2. ست جواهرات و زیورالات با لباس غیررسمی
  3. ست جواهرات و زیورالات با لباس خنثی
  4. ست جواهرات و زیورالات با لباس رنگی
  5. رنگ های متضاد انتخاب کنید
  6. ست کردن زیورالات با لباس شلوغ
  7. ازادانه از دستبند استفاده کنید
  8. استفاده از گردنبند و دستبند چند ردیفه
  9. استفاده از گوشواره آویز و دستبند
  10. انتخاب زیور اصلی شما
  11. ست گوشواره با فرم صورت
  12. ست گردنبند با شکم
  13. ست زیورالات با رنگ پوست

ست کردن زیورالات با لباس

ست کردن زیورالات طلا زنانه

1.ست جواهرات و زیورالات با لباس رسمی

انواع پیراهن های بلند زنانه، چه ساده باشند و چه روی آن ها کارهایی مثل سوزن دوزی یا سنگ دوزی انجام شده باشد، لباس رسمی به حساب می آیند.
برای انتخاب زیورآلات مناسب لباس رسمی می توانید سراغ انواع مدل دستبند طلا یا گردنبند هایی با سنگ های قیمتی بروید.
اما اگر صرفا به دنبال زیورآلات قیمتی هستید قطعا طلا بهترین گزینه است چه از نظر سرمایه و چه از نظر زیبایی.

2.ست جواهرات و زیورالات با لباس غیررسمی

فرض کنید قرار است به یک مهمانی تولد دوستانه بروید و با یک پیراهن زنانه کژوال یا نیمه رسمی در مهمانی شرکت کنید. در چنین شرایطی دست شما برای انتخاب زیورآلات کاملا است. البته باید استفاده از زیورآلات مجلل را فراموش کنید، چون هماهنگی با مهمانی تولد یا لباسی که پوشیده اید، نخواهند داشت.

3.ست جواهرات و زیورالات با لباس خنثی

رنگ هایی مثل سفید و سیاه یا خاکستری و پاستیلی به اصطلاح رنگ های خنثی هستند. خنثی بودن یک رنگ به این معنی است که می توان آن را با انواع و اقسام رنگ های دیگر ست کرد. وقتی لباسی را به رنگ خنثی می پوشید، هر رنگ زیورآلاتی که دوست دارید را در کنار آن به کار ببرید.

4.ست جواهرات و زیورالات با لباس رنگی

شاید اصطلاح «چرخ رنگ ها» را شنیده باشید. چرخ رنگ شامل سه رنگ اصلی (قرمز، آبی و زرد) و رنگ های ثانویه یا فرعی می شود.
رنگ های فرعی شامل مواردی می شود که از ترکیب رنگ های اصلی به وجود می آیند؛ مثل نارنجی که نتیجه ترکیب زرد و قرمز است. رنگ های اولیه و ثانویه که در چرخ رنگ ها کنار هم قرار دارند به عنوان رنگ های مشابه یا مکمل شناخته می شوند و در کنار هم خیلی خوب به نظر می رسند؛ البته به شرطی که از نظر روشنی یا تیرگی هماهنگ باشند. از همین قانون برای انتخاب رنگ زیورآلات متناسب با رنگ لباس تان بهره ببرید.

5.رنگ های متضاد انتخاب کنید

اگر نوجوان هستید یا تمایل به ریسک کردن دارید، موقع خرید زیورآلات زیبا برای لباس هایتان به دنبال رنگ هایی بروید که در چرخ رنگ ها رو به روی رنگ لباس تان قرار داشته باشند. این ترکیب ممکن است کمی خارج از قاعده به نظر برسد؛ اما ترکیب زیبایی ایجاد می کند. فقط توجه به ترکیب سبز و قرمز داشته باشید، چون جذابیت چندانی ایجاد نمی کند و کمتر کسی سراغش می رود؛ با وجود این در اخر این شما هستید که انتخاب می کنید.

6.ست کردن زیورالات با لباس شلوغ

یکی از مرسوم ترین اشتباهات هنگام انتخاب زیورآلات، انتخاب مدل های شلوغ برای لباس های شلوغ است. فرض کنید یک پیراهن زنانه زیبا پوشیده اید که گلدوزی شده یا چین دار است یا روی پارچه اش طرح گل، خال خال یا هر چیز دیگری وجود دارد. چه خود پارچه شلوغ باشد، چه روی آن کار شده باشد و چه دارای طرح باشد، لباس تان شلوغ محسوب می شود و موقع انتخاب زیورآلات بهتر است سراغ مدل های شلوغ و پر زرق و برق نروید. استفاده از زیورآلات شلوغ و طرح دار در صورتی مجاز است که لباسی که بر تن دارید ساده یا تک رنگ باشد.

7.آزادانه از دستبند استفاده کنید

در دنیای اکسسوری ها دستبند کمترین مشکل را با ست و ترکیب کردن با دیگر زیورآلات و لباس ها را دارد و به اسانی می توانید آن را با لباستان یا دیگر جواهرات استفاده کنید. در انتخاب آن ها سخت نگیرید شما می توانید از هر اندازه و جنس و رنگ دستبندی به راحتی استفاده کنید بدون آن که نگران ست بودن آن باشید حتی می توانید ساعت مچی نیز استفاده کنید. چرا که دستبند ها در اکثر موارد ست می شوند و نیازی به دقت زیادی ندارند.

8.استفاده از گردنبند و دستبند چند ردیفه

برای استفاده کردن از زیورالات به صورت چند ردیفه یکی از ترفندهایی که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که هنگام استفاده از دستبند به صورت چند ردیفه باید از یک گردنبند طلا ساده استفاده کنید.

9.استفاده از گوشواره آویز و دستبند

گوشواره‌ های آویز با دستبند‌های پهن در کنار هم زیبا هستند و گردنبند‌های بلند به همراه انگشتر‌هایی از چند نوع سنگ رنگی بینظریند.
حواستان باشد که انتخاب‌های شما باید با هم همخوانی داشته باشند. سعی کنید همیشه از یک جنس فلز استفاده کنید و از این نوع زیورآلات با لباس تکه دوزی یا طرح‌های چند رنگ استفاده نکنید.

10.انتخاب زیور اصلی شما

انتخاب یک زیور اصلی (به عنوان نقطه کانونی) و ست کردن بقیه زیورآلات با آن است. این زیور معیار می تواند یک حلقه یا انگشتر طلا زیبا یا یک ساعت و یا یک گردنبند بی نظیر و یا یک پابند طلا باشد. بعد از انتخاب زیور معیار بقیه زیورآلات را با توجه به رنگ و استایل آن انتخاب و بپوشید فقط توجه کنید که زیور معیار حتما باید مهمترین زیور شما باقی بماند و نقطه توجه اصلی باشد.

ست کردن زیورالات با شکل بدن

ست کردن زیورالات با بدن

باید زیورالات درست و مناسبی را با توجه به ظاهر صورت و اندام خود یا حتی رنگ پوست خود انتخاب کنید تا استایل کلی شما عالی بنظر برسد. بیاد داشته باشید که شکل یک جواهر یا زیور از جنس طلا باعث تقویت شکل ظاهری شما نیز می شود.

11.ست گوشواره با فرم صورت

اگر فرم صورت شما گرد است اگر از گوشواره های گرد استفاده کنید صورت شما گردتر دیده خواهد شد و بهتر است از گوشواره های کشیده و نازک یا گوشواره طلا بیخ گوشی استفاده کنید.

12.ست گردنبند با شکم

اگر شما شکم بزرگ و برآمده ای دارید بهتر است از گردنبند های بلند استفاده نکنید. چون این کار باعث می شود توجه بیشتری به شکم شما جلب شود.

13.ست زیورالات با رنگ پوست

اگر رنگ پوست شما سبزه یا تیره است با توجه به نحوه ست زیورآلات با رنگ پوست ، بهتر از زیورآلات طلایی رنگ استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله از مجله طلا زیورطلا نکات ست کردن زیورالات را با توجه به لباس و اندام و ویژگی های بدنمان را یاد گرفتیم. دستورالعمل جامعی را به دست آوردیم. فراموش نکنید که صرف داشتن زیورالات ممکن است به ظاهر شما کمک نکند و بلکه حتی استایل شما را نیز بهم بریزد. شما نیز میتوانید ایده ها و سبک مدنظر خودتون رو در کامنت ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *