راهنمای خرید طلا

هنگامی که قصد خرید طلا دارید، مهم ترین چیز آن است که شما از مدل طلا خوشتان بیاید. اما نکات دیگری نیز هنگام خرید طلا وجود دارد که توجه به آنها میتواند به بهتر شدن خرید شما کمک بسیار زیادی بکند. در این مقاله سعی داریم شما را با بعضی از این نکات آشنا کنیم:

1- شناسایی اصل بودن طلا

اولین نکته ای که باید هنگام خرید طلا به آن توجه داشته باشید این است که طلا اصل باشد و عیار طلا 18 یا 24 باشد. اگر از طلافروشی قصد خرید دارید که آن را نمیشناسید، حتما نسبت به اصل بودن و عیار آن اطمینان حاصل کنید.
همچنین اطمینان حاصل کنید علاوه بر اصلا بودن، طلا دست اول باشد. اگر طلا دست دوم است، محاسبه قیمت طلا متفاوت خواهد بود.

2- نحوه محاسبه طلا هنگام خرید

این موضوع یکی از دغدغه های افراد هنگام خرید طلاست. در اصل باید به این نکات توجه داشته باشید: هنگام محاسبه، قیمت روز طلا چقدر است؟ اجرت کاری که خریداری میکنید چقدر است و سودی که برای فروش درنظر گرفته میشود چند درصد است.
همچنین در صورتی که طلای موردنظر سنگ دارد، باید مشخص شود اقا قیمت سنگ ها جداگانه محاسبه شده است یا بر روی طلا محاسبه میشود. همچنین در صورتی که جداگانه محاسبه میشود، نوع سنگ، وزن و قیمت سنگ میبایست مشخص و در فاکتور قید شود.

3- توجه به موارد زیبایی شناسی

برای خرید هر یک از انواع طلا میبایست یک سری نکات را مدنظر قرار دهید. برای مثال راهنمای خرید انگشتر طلا و یا راهنمای خرید دستبند طلا با همدیگر متفاوت است و در هر کدام به رعایت یک سری نکات خاص پرداخته میشود. البته نکاتی هم مانند انتخاب طلای مناسب رنگ پوست هم وجود دارد که در خرید تمام طلاها یکسان است.
 
تمام مواردی که به عنوان راهنما عنوان میشود، قوانین لازم الاجرایی نیستند و فقط یک نقطه شروع برای کمک به انتخاب شماست. انتخاب طلا، سلیقه کاملا شخصی است و سبک شماست که بیشترین تاثیر را روی انتخاب خواهد داشت.
وقتی پای خرید طلا یا جواهرات به میان میاید، همیشه این قلب است که بر عقل و منطق غلبه میکند و مهم این است که هنگام مشاهده ویترین طلافروشی و یا مشاهده اجناس سایت، کدامیک شما را خوشحال میکند و احساس میکنید، این طلا مناسب شماست.
منبع: سایت کیان گالری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *